نصب دیوارسبز تیاب

نصب دیوارسبز تیاب

نصب دیوارسبز تیاب بسیار راحت است و درصورتی که تمایل دارید در یک روز تعطیل دست به دریل و پیچ بشوید و برای خودتان دیوارسبز نصب کنید این مقاله را مطالعه کنید. دیوارسبز تیاب نیاز به برق یا زیرساخت یا عایق دیوارپشت ندارد. و با برنامه ریزی و تهیه لوازم می توانید صاحب دیوارسبزی زیبا بشوید و از طراوت و زیبایی دیوار سبزتان لذت ببرید.

یک طرح برای چینش گلدان ها داشته باشید تعداد لوازم مصرفی با توجه به نحوه چیدمان گلدون دیواری تیاب تغییر می کند. اگر هنوز برای فرم دیوارسبزتان تصمیم نگرفته اید پیشنهاد می کنیم آنها را بصورت پیوسته و عمودی بر روی هم قرار بدید . دیوارسبز تیاب در هر ابعاد و اندازه ای قابل سفارش و اجرا است.

نصب دیوارسبز تیاب

المان های دیوارسبز تیاب بصورت تکی یا غیر منظم قابل نصب است. اما پیشنهاد ما به شما نصب بصورت پیوسته است. پیوستگی المان ها در کنار هم سیستم آبیاری را تکمیل کرده. رطوبت و آب را به پشت دیوار انتقال نمی دهد. و در نهایت نگهداری را راحتتر می کند. اگر در محلی که برای نصب دیوارسبز درنظر گرفته اید پریز برق و یا خروجی لوله آب وجود دارد بهتر است آن را جابجا کنید. و یا با درپوش استاندارد آن را ببندید. اگر دیوار شما صاف نیست و یا لبه پله و لوله ای وجود دارد امکان نصب دیوارسبز تیاب وجود دارد.

 

لوازم مورد نیاز برای نصب گرینوال تیاب

متر ، وسیله ای برای علامت زدن روی دیوار مانند مداد یا ماژیک ، تراز ، پیچ گوشتی ، دریل ، مته برای سوراخ کردن دیوار جزء وسایلی هستند که می توانید به امانت بگیرید. سیم سیار و نردبان و اگر از زیر سری استفاده می کنید اره مناسب هم با خود داشته باشید.

بقیه لوازم مصرفی هستن که در ادامه شرح داده می شود. گلدان دیواری دوقلو و سه قلو تیاب به ترتیب دو و سه محل برای نصب بر دیوار دارد. پس بهتر است به تعداد بیشتری تهیه کنید تا کارتان برای کسر چند عدد پیچ یا واشر متوقف نشود. برای محاسبه حدودی دو برابر تعداد گلدان های دوقلو پیچ و واشر تهیه کنید. برای گلدان های سه قلو سه برابر تعداد گلدان هایی که خریداری شده این لوازم تهیه شود. (نوع پیچ بسته به انتخاب روش نصب تغییر میکند، لطفا دقت کنید). خبر خوب بعدی این هست که گلدان هایی که برروی هم قرار میگیرند بصورت یکی درمیان پیچ می شوند. پس پیشنهاد می کنیم اگر محدودیت جا ندارید ردیف ها را به تعداد فرد انتخاب کنید تا با همین تعداد سوراخکاری و لوازم دیوارسبز بزرگتری داشته باشید.

روش های نصب دیوارسبز تیاب

حالت اول: نصب مستقیم بر روی دیوار

 برای گلدان های دوقلو شما نیاز به دو عدد پیچ، رول پلاک و واشر به قطر حداقل دو سانتیمتر دارید. برای هر گلدان های سه قلو سه عدد از این اقلام مورد نیاز است. پیچ و رول پلاک سه سانت برای نصب گلدان ها بر روی یک دیوارمعمولی کفایت می کند. قبل از سوراخ کاری دیوار محل سوراخ ها را با مداد یا ویسله ای علامتگذاری کنید. و در تمامی مراحل تراز بودن گلدان ها را کنترل نمایید.

نصب دیوارسبز تیاب

حالت دوم: نصب غیر مستقیم بر روی دیوار

 اگر شما دوست ندارید که بر روی دیوار پشت گرین وال تان کمتر آسیب ببیند. و یا دیوارپشت صاف نیست و یا دیواری وجود ندارد روش نصب دوم را که دقت و سرعت بیشتری دارد به شما توصیه می کنیم. ابتدا چوب یا قوطی فلزی به سطح مقطع دو در سه سانتیمتر به عنوان زیرسری تهیه کنید. طول مناسب زیر سری بایستی حدود شش سانتیمتراز عرض دیوارشما کمتر باشد که لبه های آن از دیوارسبز بیرون نزند . زیرسری را با پیچ و رول پلاک مناسب به دیوار نصب کنید. سپس گلدان ها را با پیچ مناسب به زیرسری وصل کنید. همانند حالت اول می توانید چوب زیر سری یا قوطی را یک ردیف درمیان نصب کنید. یعنی فاصله چوب یا فلز بصورت افقی بجای ۱۳٫۵ سانتیمتر باید ۲۷ سانت باشد. (می خواهید بیشتر در مورد اندازه های زیرسازی دیوارسبز تیاب بندایند؟ اینجا کلیک کنید) . به تصویر پایین نگاه کنید.

نصب دیوارسبز تیاب

در این مقاله راجع به آبرسانی دیوارسبز تیاب مطالب بیشتری به اشتراک گذاشته ایم . در مورد نحوه آبیاری دیوارسبز تیاب هم در اینجا نوشته ایم و در صورت هر گونه ابهام برای رفع آن آمادگی کامل داریم. با ما در تماس باشید.
مقاله ای درباره ابعاد دیوارسبز در صفحه مرکز آموزش تیاب در وب سایت ما موجود است. در صورت تمایل آن را مطالعه کنید.